Traductor

dimarts, 31 de març del 2020

Avui és DIMARTS 31 de Març

Ja hem arribat al darrer dia del mes de Març! Com ha passat el temps....

Que vos sembla si comencem desitjant-nos el bon dia? Recorda que pots cantar sol la cançó i que pots emprar les targetes per practicar els noms!





Ja has comptat quants companys som a classe? Doncs ara és el moment de mirar quin dia de la setmana és, m'ajudes?



Recorda, avui és el segon dia de la setmana, canta la cançó per tal de descobrir quin dia és, preparat?













I ara és el moment de descobrir quin temps fa, cantam junts la cançó "Tip i Tip i Tap"!



Mira per la finestra i observa quin temps fa? Hi ha núvols? Fa sol? Plou?



Doncs ara que ja hem mirat quin temps fa, ens acomiadam ja que ve na Maria d'English! Segur que vos ho passau genial amb ella!


Com ha anat English? Espero que bé! Ara toca desenvolupar un sentit molt important, sabeu quin?
Tenim els següents: 

-Oïda
- Olfacte
- Tacte
- Gust
- Vista


Però necessitem sobretot aquest:


Avui vos proposo pintar el vostre autoretrat! Necessitareu un mirall, paper i pintures.

- Si teniu un mirall petit, vos podeu posar davant ell i dibuixar el que veieu al paper.


- Si teniu un mirall més gros i témperes, podeu pintar amb els dits o amb un pinzell el rostre que veieu al mirall i després amb un paper transferir el dibuix (així com es veu a la fotografia).



Recorda no deixar-te cap part de la cara! 

- 2 Ulls

 - 2 Orelles
-  1 Boca

 - 1 Nas

- Cabells




Quan acabis, recorda escriure el teu nom! Algú et pot ajudar escrivint el nom en color groc i tu repasses les lletres a poc a poc. 

O bé si t'atreveixes pots copiar el nom sol, mirant un model. 

I si  ets molt atrevit pots intentar escriure el nom sol, fent memòria!




Na Joanina ens porta una sorpresa de Primavera, està cuidant les nostres tomatigueres! Mirau quantes tomatigueres han sortit dels cherrys que vam sembrar!



Ha pogut comptar 16 Tomatigueres en total!

M'Ajudes a comprovar que n'hi ha 16? Recorda comptar amb veu alta i assenyalar amb el dit la tomatiguera que estàs comptant!



Ara sí, si has arribat fins aquí significa que és l'hora del conte! Avui explicaré el conte Germans! Estau preparats?





English time!! (Tuesday 31st)

Good morning everybody!!


How's the weather like today??






Today, you can watch this video from the story of Froggy. I am going to tell the story and show you the flashcards with the pictures. Don't forget to repeat the names aloud as we were used to do in the class! Are you ready?? Let's go!

Avui, podeu veure aquest vídeo de la història d'en Froggy. Vaig a contar-vos el conte mostrant les targetes amb les imatges. No us oblideu de repetir els noms en veu alta així com solíem fer-ho a la classe! Esteu preparats? Let's go!




Now, you can do this activity to practice again the words of the vocabulary.

Ara, podem fer aquesta activitat per practicar una altra vegada les paraules del vocabulari.






Goodbye everybody!

dilluns, 30 de març del 2020

A ballar!!

Bon dia a tots i totes! ☀

Espero que sigau tots súper bé!!

Avui per començar ballareu i aprendreu una cançó sobre el COS. En primer lloc, l'heu de mirar i escoltar i després haureu de ballar-la afegint gestos, per exemple quan diu: els ulls són per mirar, heu d'assenyalar els ulls i podeu fer el gest de tenir uns prismàtics. Emprau la vostra imaginació i ballau-la en família. 😀


En segon lloc, veureu i escoltareu l'audició de L'aprenent de Bruixot de Paul Dukas, en el video surt un personatge que segur us sonarà. Podeu accedir en l'enllaç següent: https://www.youtube.com/watch?v=2DX2yVucz24

Ara us proposo que us disfrasseu de mags i magues!! Agafau el que tingau per la vostra casa, i sobretot molt important, agafar una vareta màgica!! Ficau el video del final i caminau per la casa al ritme de la música provant la vostra màgia, com en la imatge següent:


I fins aquí tot per avui, a seguir amb la música sempre alegres!! 🎶🎵😊

Per últim dir-vos que si algú em vol enviar alguna foto o video del que anau fent a casa de manera voluntària, estaré encantada de veurer-vos. El meu email es tperez@ceipsantferran.com

Avui és DILLUNS 30 de Març

Ja comencem la tercera setmana de confinament, i aprofitant el bon temps he sortit al jardí a fer l'assemblea! M'ajudau a cantar el Bon dia?



Heu pogut saber de qui són els noms? Podeu practicar-ho a casa amb les targetes...Com ho podem descobrir?

- Primer observa la primera lletra. Qui té aquestes lletres al seu nom?
- Observa si el nom és llarg o és curt.
- Tens una resposta? Doncs ara mira la fotografia...ho has encertat? Segur que sí, i sinó podem seguir practicant. 😀😉

Cantam els dies de la setmana?



Doncs ara cal mirar a veure quin dia de la setmana i el mes ens trobem. M'ajudes?



És l'hora de música! Na Tània ens ha fet una entrada al bloc! Anima't segur que ho passaràs genial!

https://cpsantferrandesesroques26.blogspot.com/2020/03/a-ballar.html

Ja heu fet MÚSICA? Doncs ara toca practicar les nostres pincetes amb dues propostes de motricitat fina.

- PRACTICA COM TALLAR LES UNGLES I DESPRÉS PINTA-LES.



Pots dibuixar la teva mà dalt d'un full i després retallar-la, si tens post its a casa, col·loca-li damunt les ungles i marca una línia per on hauràs de retallar.



Retalla les ungles per la línia.
Pinta amb pinta-ungles les ungles o bé amb un pinzell i témperes.

- TALLAM ALS CABELLS AL NINOT
Necessites un tub de paper WC, tisores, retolador i dos post it.


Fes tires al post it sense arribar a la zona que aferra.


Enganxeu al tub de paper WC


Dibuixa una cara divertida al tub.


Retalla els cabells al ninot com més t'agradi!

Si ja has arribat fins aquí, significa que és l'hora del conte, però abans vos he preparat una sorpresa perquè vos veieu tots des de casa!

Mireu!





Avui contarem el conte "El Sarg de Formentera", així recordam el nom de la nostra classe, la classe dels SARGS!






divendres, 27 de març del 2020

Aquest cap de setmana...

Per aquest cap de setmana us proposo el següent:

- PASSAR LLISTA DELS MEMBRES DE CASA.

- ESCOLTAR EL CONTE DEL MONSTRE DE COLORS I EL CORONAVIRUS.



- IMPRIMIR EL JOC DE DOBBLE DEL CORONAVIRUS O SI EN TENIU UN A  CASA JUGAR AMB EL DE CASA.

Clicant el següent enllaç el podeu descarregar i trobareu les instruccions dels diferents tipus de joc que podeu fer.



- MIRAR JUNTS UN ÀLBUM DE FOTOS I COMENTAR LES FOTOS


Quan les mirau les podeu comentar:

  • Qui hi surt?
  • Què fèiem?
  • T'agradava? Per què?
  • Quin temps feia?
  • Eres gran o petit/a?

- JUGAR A ENDEVINALLES

Amb endevinalles molt senzilles com ara:

  • Una beguda que ens calma la set   AIGUA
  • Una cosa que és de color blanc i hi escrivim o dibuixam a sobre  FOLI

I totes aquelles que us vinguin al cap!

- BUSCAR COSES D' UN COLOR. JUGAR A VEURE QUI EN TROBA MÉS.

Per exemple a veure qui troba més coses de color.... GROC.
Desprès podeu escoltar la cançó dels colors




- GRAFOMOTRICITAT AMB PEDRES


Repassar dibuixos amb pedretes o amb qualsevol material que tingueu per casa, com ara peces de construccions, cotxes...


- JUGAR A FER BOMBOLLES DE SABÓ

És una activitat molt divertida i a més treballen el buf. Podeu fer bombolles de diverses maneres:

 
Amb un pot de bombolles "pompero"

 
Creant les vostres bombolles gegants amb dos fustetes, fil i fairy

Crear una màquina per fer moltes bombolles com la de la foto. Amb aquest aparell podeu fer moltes bombolles a la vegada.

- DIBUIXAR A LA NOSTRA FAMÍLIA


- MIRAR MOLTS DE CONTES

- FER MOLT D'EXERCICI




Idees per treballar matemàtiques a casa

Bon dia a tothom! Com estau? Us estan agradant les activitats que proposam?

Avui us donam idees per treballar un poc de matemàtiques amb materials que podem trobar fàcilment per casa.


1. Classificar objectes quotidians.
Aprofita la quotidianitat! En el nostre dia a dia hi ha moltes oportunitats de practicar les matemàtiques i de fer-los sentir partícips amb la seva ajuda.


  • Classificar els coberts: ofereix-li el cistell dels coberts del rentavaixella perquè t'ajudi a classificar els diferents coberts per tipologies. Pots facilitar-los recents perquè posi un tipus en cadascun i després els col·loqui en el calaix.
  • Classificar la roba: separar la roba de cadascun, separar mitjons, braguetes i calçotets, etc. Ofereix-li la possibilitat d'ajudar-te a separar per conceptes senzills i adequats per al seu moment vital.
  • Classificar a les seves joguines: una altra forma divertida de classificar és separar els animalons que tenen per a jugar segons siguin de granja, salvatges... per exemple pots ajudar-te de llibres amb imatges d'animals perquè pugueu anar trobant aquests que vagin en cada grup; pots dibuixar una granja i una selva en un paper perquè li serveixin com a espai de classificació o que els vagi reunint al voltant d'una rodanxa de fusta.



2. Classificar pals de colors.

Els pals de colors donen molt joc. Un d'ells és que puguin classificar-los segons el color. Per a això has d'oferir diferents contenidors on col·locar-los (tants com pals de colors tinguis) i una bona quantitat de depressors de diferents colors.



Els contenidors els pots forrar amb paper de colors perquè identifiquin millor on ha d'anar cada color o deixar-los neutrals (sense color), perquè ells i elles mateixes facin l'exercici de mantenir la classificació sense l'ajuda del color exterior. Després, podeu passar a explicar-los i veure quin té més i/o quin menys...


3. Classificar per colors diferents elements de la naturalesa.

Ara que ja ha començat la primavera, podem mirar a l'entorn i utilitzar els recursos que ens brinda recol·lectant i classificant segons color, per exemple:


També podem jugar a classificar els elements naturals que hem recol·lectat valent-nos dels blocs de colors o papers de colors.




4. Classificar amb taps.

Aquesta idea treballa la classificació de taps atenent el seu color, a la seva forma i a més afegeix al treball: grafies i quantitats.




5. Aparellar, joc sensorial de textures.

El joc d'aparellar o buscar parelles els porta a haver de fixar-se en una característica comuna entre dues peces, discriminant tota la resta.

Es pot crear un joc sensorial on han de relacionar unes textures que estan en un suport fix, amb unes altres que estan aferrades en uns taps, guardats en un sac. El joc consisteix a tocar una de les textures del suport i ficar la mà dins del sac per a trobar la mateixa textura dins del sac de tela, utilitzant el tacte com a aliat. Així anaven aparellant els elements. Al principi es pot fer mirant i tocant.




Petons i abraçades!!


Activitats per exercitar la motricitat fina a casa.

Bon dia a tothom!

Avui us donam unes idees per poder exercitar la motricitat fina a casa.

1. Obrir i tancar

Volem donar autonomia i independència als nens per això, podem aprofitar activitats quotidianes per desenvolupar la seva motricitat fina:
  • Cordar botons, cremalleres...
  • Vestir ninots i disfressar-nos.
  • Enroscar i descaragolar ampolles, l'aixeta, etc.



    2. Plastilina
    És molt útil per desenvolupar la força i altres habilitats motores fines. El nen/a pot:
    • Aixafar
    • Amassar
    • Estirar
    • Enrotllar
    • Construir
    A continuació, tens algunes activitats motivadores per a treballar amb plastilina:

    • Plastilina amb sorpresa! Una altra activitat divertida pot ser amagar dins de la plastilina alguns objectes com a botons, macarrons, ulls mòbils per a manualitats, monedes...
    • Estampar en plastilina. Busca objectes amb formes curioses, lletres de joguina i fins i tot motlles per a galetes.
    • Fer menjar amb plastilina.
    • Manipulació lliure. Deixa que et sorprengui amb les seves pròpies creacions. Si la plastilina és vella, deixa que barregi colors i experimenti amb ella.




    3. Enfilar cordes.


    Perquè sigui més senzill, comencem amb comptes o objectes amb forats grans. A mesura que vagi progressant, ho anem complicant.


    4. Enfilar pasta petita i pasta grossa.





    5. Intentar cosir.

    Aquest és més complicat. Es podia fer amb llanes de colors o cintes i un cartó foradat o amb safates de poliestirè amb foradets.




    6. Traços

    La motricitat fina és essencial en la lectoescriptura perquè permet als nens, no sols traçar les lletres per a després escriure-les, sinó també implicar-se en la tasca i ser capaç de seguir visualment les lletres i paraules que en un futur haurà de llegir.



    A continuació es presenten algunes maneres de practicar el traçat:

    • Amb els dits. Traçar amb els dits pot ser una molt bona manera d'iniciar al nen en el món de la lectoescriptura. Pots planejar una activitat en sorra, neu, pintura, o qualsevol material de similar consistència. 






    • Adhesius, segells o retoladors per a fer cercles. Tracta de presentar diferents eines per a mantenir la curiositat, però tampoc ofereixis tot alhora. Deixa que explori les possibilitats de cada material.
    • Amb guix. Als nens els encanta el guix. Deixa-li que jugui amb guixos de diferents colors i grandàries. No descartis els guixos molt petits, ja que podria anar treballant la pinça a intentar agafar-les i utilitzar-les. Una variació de l'activitat pot ser esborrar amb un pinzell l'escrit amb el guix.



    7. Tall i perforació

    Hi ha moltes activitats que podem practicar per a dominar l'ús de les tisores:
    • Punxó. Treballarem amb el punxó la coordinació motora i visual, a més de començar a practicar la coordinació bilateral asimètrica.
    • Tallant plastilina, palletes, fulles o flors. Deixa que practiqui fent petites retallades a alguns elements que requereixin tan sols un tall ràpid. La plastilina és una activitat que té molt èxit. Deixa que talli la plastilina amb unes tisores especials, aquestes que a penes tallen. D'aquesta forma, practica mentre juga, sense perills de corts.



    • Tallant diferents materials. Quan domini una mica més les mocions bàsiques, deixa-li que talli paper i cartolines lliurement, o seguint una plantilla.
    • Tallant pèl de ninots. Per què no usar aquests ninots amb els quals ja no juga per a imaginar que som perruquers? El pèl serà molt fàcil de tallar i l'activitat li resultarà molt divertida. O fins i tot, pots crear uns monstres molt graciosos utilitzant rotllos de paper reciclats com els de la imatge, i anar tallant-los «el pèl».






    8. Transvasament en sec o líquid
    • Culleres, gots, galledes, o altres objectes. Podem deixar que el nen transporti una piloteta de ping-pong en una cullera d'un costat de l'estada a l'altre, transportar líquids de contenidor en contenidor, o fins i tot ficar la sorra en un cub, a la platja o al parc.
    • Pescar objectes. El transvasament en líquid pescant objectes de la banyera o d'un recipient profund, també pot ser una bona activitat per a practicar la coordinació oculomanual, essencial per a aquesta mena d'activitats.
    • Pinces o tenalles. Utilitzant tenalles poden practicar la moció de la pinça, reforçant els músculs dels dits i mans. A més, podràs combinar-ho amb altres habilitats com la classificació, per exemple, col·locant els pompons per colors.
    • Mans o safates. Jugant a carreres de relleus o jocs dramàtics com ser cambrers en un restaurant.


    9. Cuinar i menjar.

    Els podem incloure en les tasques de fer el menjar. En ser inclòs en una activitat de tanta responsabilitat com és la cuina, se sentirà molt bé. Encarrega-li tasques senzilles però motivadores, com tancar les crestes amb la forquilla, batre els ous, rentar alguna verdura o fins i tot llevar-li les llavors a la síndria.

    10. Unir punts.

    Un clàssic exercici de motricitat fina és unir punts per a formar un dibuix.
    Hi ha milers de fitxes que podem imprimir o crear el nostre propi dibuix.




    11. Classificar les roques o altres objectes

    Als nens els encanta jugar amb les roques i la sorra, alguna cosa que pots aprofitar perquè els petits puguin gaudir.
     Els nens podran cavar i buscar petites roques i també de diferents grandàries. Així, podran classificar les pedres en petites, mitjanes o grans. A més de treballar la motricitat fina també estaran treballant la grandària de les coses.

    12. Escriure amb pinces d'estendre.


    14. Posar-li punxes a l'eriçó




    15. Cercar diferents elements a cegues.













    16. Ús dels palets xinesos per classificar boletes de cotó.

    Els palets xinesos es poden enganxar per dalt amb una goma elàstica o una agulla d'estendre.





    17. Utilitzar les estoretes de bany cap per avall i "bales de vidre".
    El nen les haurà d'anar posant amb els dits que fa servir amb la mà que escriu, sempre amb el polze i l'índex.




    Petons virtuals!!